НОВА ЛУКА БЕОГРАД: ОВО СУ ЛОКАЦИЈЕ КОЈЕ СЕ РАЗМАТРАЈУ

Нова Лука Београд замало поред Пупиновог моста. На слици спасена локација природно добро Бељарица Фото: Београдске.рс
После одбацивања предлога да се ново саобраћајно чвориште гради у Бељарицама и Црвенки, у „игри” су два места – једна локација је 12 километара узводно од Пупиновог моста, а друга Лука Панчево

Идеја да се нова београдска лука гради у Бељарицама или Црвенки, како је било предлога у претходне две године, одбачена је после реакција друштава за заштиту природе па се сада разматрају два места где би ово значајно саобраћајно чвориште могло да никне.

 

Једна локација је 12 километара узводно од Пупиновог моста, а друга „Лука Панчево”. Тренутно је у току израда претходне студије оправданости са генералним пројектом за изградњу. Тек кад она буде завршена знаће се тачно место где ће бити нова лука.

– Прихватили смо аргументацију коју су одређена удружења, али и заједница људи и организација које се баве заштитом животне средине изнели у односу на локацију Бељарица и Црвенка, због чега се одустало од разматрања ове локације.

Уместо ове, разматрана је локација која је померена 12 километра узводно од Пупиновог моста. На тај начин би се изашло из обухвата планиране зоне заштите форланда леве обале Дунава и избегао сваки негативни утицај на природу. До данас је усаглашен највећи део документације која чини претходну студију оправданости.

 

И ЛУКА ПАНЧЕВО ОПЦИЈА

 

У овом тренутку се као опција појављује и Лука Панчево. Економски, финансијски, технички и еколошки параметри показали су изводљивост и оправданост реализације пројекта на обе локације те ће се у наредном периоду извршити коначно опредељивање за једно од ова два места – кажу у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Циљ изградња нове луке у Београду је да Република Србија добије највеће саобраћајно чвориште у региону Западног Балкана, које ће омогућити повезивање друмског (E-70, E-75, регионални пут Београд–Вршац и Београд–Зрењанин), железничког (пруга Будимпешта – Београд – Солун) и водног транспорта. Реализацијом овог пројекта оствариће се одредбе дефинисане у Уредби Европске уније по којима је лука Београд одређена као део Основне мреже речних лука ове заједнице.

– Пројекат ревитализације железничког Коридора 10 у Србији, са његовим трасама, као и изградња железничке везе између нове луке Београд са пругом Београд–Панчево, омогућиће повезаност ове луке са неким од најзначајнијих трансевропских коридора, као што су Коридор Оријент/исток–Медитеран, Медитерански коридор, Балтичко-јадрански коридор и Коридор „Рајна–Дунав”.

Лука се пројектује тако да обухвати контејнерски, нафтни и ро-ро терминал (терминал за камионе, приколице и аутомобиле) и терминал за расуте и генералне (вангабаритне) терете, те омогући претовар више од три милиона тона разних врста роба – објашњавају у министарству.

Они истичу да ће се по усвајању претходне студије оправданости са генералним пројектом наставити са израдом студије оправданости са идејним пројектом и пројектом за грађевинску дозволу, која ће укључити и обавезну израду студије о процени утицаја на животну средину.

 

ЕКОЛОЗИ СПАСИЛИ БЕЉАРИЦЕ

 

Оаза Бељарица налази се двадесетак километара од центра града, у близини Ковилова. У њој живи 166 врста птица, међу којима су и орао белорепан и црна рода, али и видре, дивље свиње, шакали, јазавци, зечеви, а ту расту шуме врбе и тополе.

Ова зона припада такозваној касети Панчевачког рита која од плављења прво штити насеља Борчу, Овчу, Крњачу, бројне индустријске и привредне објекте и око 34.000 хектара земљишта, али и део Земуна, Новог Београда и ниже делове града чак уз обалу Саве.

Због свега овога на идеју да се у овом природном благу гради нова лука Београд реаговала су друштва за заштиту животне средине. Међу њима посебно Лига за орнитолошку акцију.

После 11.000 прикупљених електронских потписа и већег броја различитих иницијатива и апела других еколошких друштава Министарство грађевинарства одустало је од ове локације.

Политика, Београдске.рс

ЧИТАЈЕ ЈОШ: ХОТЕЛ ,,ДОМ” ПРОДАТ, МЕДИЈИ ОТКРИЛИ ВЛАСНИКА

ПРЕПОРУЧУЈЕМО ДА ПРОЧИТАТЕ

Остави коментар

Хвала што учествујете у дискусији. Ваш коментар је послат на објаву.